Wybieramy badania satysfakcji klientów

Konkurencja ma ogromne znaczenie, dlatego ważny jest dobór właściwego i ,co najważniejsze, jak najbardziej obiektywnego badania marketingowego. Dobre badania marketingowe w ukażą relację między firmą a klientem i w ten sposób oceni się jakość obsługi klienta.


Raport z takiego badania (rzuć okiem) jest źródłem cennych informacji tylko jeśli jest przeprowadzony i przeanalizowany w odpowiedni sposób. Niesie on odpowiedź jak postępować by budować pozytywną tożsamość marki, opracowywaniem standardów obsługi i zachowań oraz jakością.

Metoda badania poziomu obsługi klientów

Secretclient.com - badania marketingowe
Jedną z najlepszych metod badania obsługi klientów jest mystery shopping *więcej informacji tutaj. Ukazuje ona przebieg rzeczywistych doświadczeń klientów w wybranych punktach sprzedaży. Inna nazwa tego badania to tajemniczy klient. By pracownicy zachowywali się tak jaz zawsze nie mogą domyślić się kogo obsługują. Te badania marketingowe polecają na obserwacji zazwyczaj pracownika sprzedaży przez osobę zwaną audytorem. Po ukończeniu wizyty, należy wypełnić stworzoną przez firmę ankietę. To właśnie ona jest źródłem informacji, które otrzymać chcą zarządzający.

Badania satysfakcji drogą do sukcesu

Potrzeba badania satysfakcji klientów jest bardzo ważna zwłaszcza, gdy firma spotyka się z niższymi niż dotychczas ocenami w badaniach satysfakcji, małą sprzedażą i gdy podejrzewa się spadek jakości obsługi klienta. Szczególnie dzięki metodzie mystery shopping przybliża się do patrzenia na firmę oczami klienta, a dzięki uzyskanym wynikom możliwe będzie podniesienie motywacji pracowników. Dodatkowo w obecnych czasach firmy robią wszystko by przyciągnąć i zatrzymać klienta. Dlatego tak ważna staje się obsługa, ponieważ dzięki niej konsument będzie wiedział gdzie zechce zostawić swoje pieniądze i czy do tego miejsca powróci.
Zaczerpnięte z: SecretClient.com
17-09-18 06:33