Programy lojalnościowe - czy warto?

Już od pewnego czasu głośno jest o różnego rodzaju programach lojalnościowych czy motywacyjnych. Przedsiębiorstwa nierzadko stosują tego rodzaju działania, ponieważ pozwalają na budowanie dobrych stosunków z klientami. Programy lojalnościowe stosowane są często, bo to łatwe i efektywne działanie.
Praca, biznesmen
Nagradzanie określonych działań punktami, lub też możliwość dostania dużego rabatu lub prezentu po dokonaniu zakupów za odpowiednią kwotę w odpowiednim okresie - generuje to niejednokrotnie bardzo nieznaczne koszty, a efekty są zazwyczaj bardzo pozytywne.

Pozostałe artykuły

Lojalność w cenie złota

praca
O wierność własnego otoczenia zabiega każde przedsiębiorstwo. Lojalność dwóch grup jest tutaj najistotniejsza: konsumenci i pracobiorcy. Jak jednak zjednać nam ich a także jak tego dokonać, by intratna propozycja konkurencji nie zachęciła ich do zmiany preferencji?


Programy lojalnościowe, które proponowane są nam na co dzień skierowane są bezpośrednio do użytkownika. To różnego rodzaju kolekcjonowanie punktów, ale też loterie, konkursy w internecie, konkursy smsowe itp. Często aktywnie udzielamy się w nich, ponieważ nie oczekuje się od nas ogromnego zaangażowania, ani wysokich nakładów pieniężnych, a zdobyć można całkiem sporo.

Dla kogo programy motywacyjne?

Programy motywacyjne to w pewnym sensie odmiana programów lojalnościowych, ale nie skierowana bezpośrednio do klienta. Dużo przedsiębiorstw zauważyło, że programy lojalnościowe można zastosować, w pewien sposób „do wewnątrz”, zaangażować w nie pracowników, dystrybutorów czy kontrahentów firmy.
praca
Tego rodzaju czynności otrzymały swoją nazwę - właśnie „programy motywacyjne”. Najczęściej działania te pozwalają na otrzymanie dodatkowej gratyfikacji za osiągnięcie konkretnych wyników sprzedażowych. Niejednokrotnie wykorzystuje się do tego platformy ułatwiające zbieranie punktów za realizację celów na pojedynczych kontach zatrudnionych. Po uzyskaniu oczekiwanej ich ilości można pobrać dodatkowe wynagrodzenie - w formie gotówki, bonów schody (zobacz poznaj naszą firmę) innej. Sposób nagradzania pracowników zależy od tego, w jaki sposób zaplanowano program.

Warto sprawdzić różne programy lojalnościowe i programy motywacyjne. Jeśli będą dobrze zaprojektowane i zrealizowane umożliwią lepsze wyniki finansowe, ale nie tylko. Najważniejsze, co jest się w stanie osiągnąć za pomocą takich programów to przywiązanie klientów czy pracowników do marki. A to jest dla firmy najważniejsze.
Zaczerpnięte z: Profill.com.pl
22-05-06 07:01