Jak zmieniało się Zumi.pl

Lokalizator internetowy Zumi
Zumi to grupa, która zapoczątkowała nową definicję internetowych lokalizatorów na rodzimym rynku. zostało zaprezentowane w sieci blisko 5 lat temu. W założeniu miało zapełnić lukę na polskim rynku klasycznych książek teleadresowych, który natenczas nie dostrzegał potencjału, tkwiącego w prężnie rozwijającym się internecie.
Zumi skutecznie zrealizowało założone cele. W ciągu dwóch lat zajęło na polskim rynku e-yellow pages pozycję nr 1. Analizy prowadzone przez SMG/KRC NetTrack potwierdziły, że należy do grona kilkunastu najchętniej odwiedzanych witryn polskiego internetu.

Oo początku powstania rozwinęła się nie tylko tradycyjna wersja serwisu ale powstała również ta na urządzenia mobilne. Wyszukiwanie miejsc czy usług typu: klimatyzacja Kraków, deweloper Warszawa nigdy nie było tak od momentu swojego powstania nieustannie optymalizuje swój produkt, wypełniając maksymę: „Więcej o firmach, produktach, usługach.” Aktualnie użytkownicy mogą nie tylko odnaleźć adres szukanej firmy, urzędu czy instytucji, ale również wyznaczyć trasę dojazdu, obejrzeć wideo wizytówkę bądź zweryfikować dane gromadzone w KRS. jest również najbardziej znaczącym w Polsce agregatorem ofert nieruchomościowych, pochodzących ze współpracujących serwisów ogłoszeniowych. Poprzez publikację bardzo dobrej jakości zdjęć lotniczych w kluczowych miastach Polski osoba zainteresowana znalezieniem lokalu czy mieszkania może używając lokalizatora bez problemu przekonać się nie tylko jak prezentuje się okolica wybranej nieruchomości, ale również gdzie znajduje się najbliższy bankomat, punkt medyczny, plac zabaw dla dzieci czy przystanek komunikacji miejskiej. Może też bez trudu sprawdzić trasę dojazdu do pracy samochodem czy autobusem bądź tramwajem.


W sierpniu 2009 r., przechodząc od statycznej informacji opartej na dwuwymiarowych mapach i zdjęciach do trzeciego wymiaru, wprowadziło innowacyjną usługę pod nazwą Ulica 360 – umożliwiającą wirtualny spacer na terenie centrum 15 polskich miast. Opcja ta obejmuje ponad 200 km ulic i prezentuje dodatkowo około 2000 niekomercyjnych wirtualnych panoram, umożliwiających obejrzenie wnętrza kościołów, galerii i innych interesujących obiektów. Od ponad roku mieszkańcy ośmiu największych miast mogą prześledzić trasę kursu między wskazanymi punktami w oparciu o komunikację miejską – tramwaje, busy, a w stolicy także metro. Nowa usługa łącząca aktualne rozkłady jazdy działa m.in. w Krakowie, Łodzi, Szczecinie czy Warszawie. Rezultat wyszukiwania to lista propozycji połączeń z opisem trasy, danymi o środku lokomocji, miejscu odjazdu, czasie dotarcia do i z przystanku, czasie niezbędnym na przesiadkę oraz łącznym czasie przejazdu. Na mapie prezentowana jest cała trasa podróży z naniesionymi przystankami. zmienia się i udostępnia następne innowacje wraz z rozwojem technologii. Dobrym tego przykładem jest opcja wyszukiwania agregowanych w bazie firm i usług, za pomocą przesuwania mapy. To istotne ułatwienie, umożliwiające bardziej precyzyjne wskazanie obszaru poszukiwań. Po powiększeniu lub pomniejszeniu mapy bądź jej przesunięciu internauta otrzymuje nowe, uaktualnione wyniki, odnoszące się do wskazanego obszaru.

To świetnie, że chcesz zdobyć pokrewne informacje na omawiany temat, ponieważ wchodząc na odnośnik, zgłębiasz rzetelne informacje na podnoszone zagadnienie.

Najważniejsze z perspektywy internauty opcje są umieszczone za każdym razem po kliknięciu prawym klawiszem myszki. W ten sposób można wygodnie nanieść na mapie własny punkt, wytypować trasę dojazdu, zarówno samochodem, jak i komunikacją miejską, ustalić precyzyjne współrzędne geograficzne. Tak wskazane miejsce na mapie, można wysłać z rekomendacją dowolnej osobie np. poprzez e-mail. wytycza także trendy jeśli chodzi o aplikacje na mobilne urządzenia. Z serwisu mogą łatwo korzystać użytkownicy komórek z systemem Android oraz iPhone jak i posiadacze iPad’ów. W aplikacjach zostały użyte najnowsze możliwości techniki związane z geotargetowaniem i tzw. poszerzoną rzeczywistością (ang. Augmented Reality).

Wyszukiwanie lokalizacji w Zumi Lajt jest tak samo proste jak w przypadku klasycznej wersji. Wystarczy tylko zawęzić zapytanie do słowa kluczowego opisującego wybrany cel oraz wskazać dogodną lokalizację. Wysyłając zapytanie typu: apteka kraków, apteka łódź, doradztwo podatkowe poznań otrzymujemy dokładną listę wraz z adresami i zaznaczeniem na mapie.
Twórca: Katarzyna Baranowska
22-03-24 07:01