Rola systemów lojalnościowych i programów motywacyjnych

Sukces każdej firmy oparty jest na doskonałych relacjach z klientami. Nawet małe i początkujące przedsiębiorstwo, które nie wydaje tysięcy na kolorową kampanię promocyjną, jest w stanie idealnie prosperować.

Zakupy, wózek zakupowy
Nasz rynek jest dla ludzi biznesu bardzo nieprzychylny. Potencjalni klienci, w obawie przed szalejącym kryzysem, oszczędzają na czym tylko mogą. Każda wydana złotówka jest dokładnie zaplanowana. Dlatego niezmiernie ciężko jest namówić konsumentów na zakup konkretnego towaru. Ale to nie oznacza, że jest to całkiem niemożliwe.

Pozostałe artykuły

Nowoczesne narzędzia marketingowe

Karta, motywacja
Dzisiejszy biznes w całości jest oparty na zadowoleniu klientów. Jeżeli nasza firma nie może zyskać sympatii konsumentów, to zbyt długo nie utrzymamy się na rynku. Bez odpowiedniego wsparcia ze strony speców z zakresu marketingu, większość znanych światowych firm już dawno by zamknęło działalność.


Współczesny biznes w dużej mierze bazuje na marketingu relacji. Jest to dzisiaj bardzo modna tendencja, która, jak sama nazwa wskazuje, koncentruje się na zacieśnianiu więzi z klientami. Nie sztuką jest bowiem tylko zdobycie odbiorców dla naszego towaru. Potem należy ich umiejętnie przy sobie utrzymać. Dlatego wiele przedsiębiorstw stosuje programy motywacyjne. Z pewnością każdy z nas trzyma w portfelu plik plastikowych kart stałego klienta. Jest to wyraźny ukłon w naszą stronę. Dostając ją, czujemy się wyróżnieni. Oto będziemy członkami elitarnego klubu. Właściciele sklepów nie tylko potrafią nas docenić, ale też nagradzają naszą lojalność. Jedynie posiadacze takich kart są w stanie wziąć udział w wielu ciekawych akcjach promocyjnych.


Takie programy motywacyjne (odpowiednia strona: www.programylojalnosciowe.pl) pozwalają nam zatrzymać klienta, który doskonale wie, że każdy zakup będzie w pewien sposób nagradzany. Gdy uzbiera dostateczną ilość punktów, będzie mógł wymienić je na atrakcyjną nagrodę lub większy rabat. Slogany takie jak „obniżka” potrafią działać na klientów jak magnez. Ale jeszcze istotniejsze jest jego poczucie konsumenckiej wartości, które będzie mile połechtane, gdy włączymy go do ekskluzywnego grona naszych najwierniejszych klientów. Dzięki takiej karcie poczuje się zauważony. Założenie karty połączone jest zazwyczaj z uzupełnieniem ankiety personalnej. Dzięki temu wie, że w tym sklepie liczą się z jego opinią i nie jest traktowany jedynie jako kolejna dana w statystykach wejść. Musimy pamiętać, że współczesny klient jest bardzo wybredny i wymaga odpowiedniego traktowania.
18-06-22 14:37