Outsourcing księgowości

Kilkanaście lat temu księgowy w strukturze firmy to jedno z pierwszych obsadzanych stanowisk. Aktualnie nierzadko firmy korzystają z usługodawców zewnętrznych do realizowania usług księgowych i finansowych. Outsourcing księgowości, audytu finansowego czy obsługi kadr i płac daje szansę na redukcję kosztów przedsiębiorstwa.
praca
Zmniejszenie kosztów dla różnej wielkości firm wynika z ich różnych pozycji na rynku. Dla małych firm angaż danego pracownika i sfinansowanie mu wymaganych szkoleń jest droższe niż zlecenie tych czynności firmie zewnętrznej. Również ilość pracy w tym przypadku nierzadko nie wymaga osoby na pełnym etacie. Duże korporacje rozpatrują outsourcing jako formę inwestycji, z której plony będzie można zobaczyć w perspektywie kilku lat. Niższe koszty wynikają tu tak z niższych opłat w stosunku z utrzymaniem własnego działu jak i z bardziej bez omyłkowej pracy firmy specjalistycznej. Na przykład badanie secret client sprawozdań finansowych przez Financial Service Support jest trudnym zadaniem a błędnie wykonane ma poważne skutki finansowe i czasochłonne.

Wybierając zlecanie wybranych działań firma może skupić swoją energię na głównej działalności, pracownicy firmy zewnętrznej wnoszą na ogół wyższy poziom usług (np. ważnego audytu usług finansowych od jest z reguły przeprowadzony bardziej obiektywnie niż przez naszych własnych pracowników, pracownicy firmy zewnętrznej pilnują ciągłego podnoszenia kwalifikacji), przerzuca się ryzyko związane ze skutkami błędów naszych pracowników. Niezależnie od przedstawionych zalet ciężko nie zauważyć również wad. Wolniejszy przepływ informacji, mniejsze poczucie zobowiązania względem naszej firmy, zmniejszone możliwości panowania nad procesami outsourcingu to tylko niektóre z nich.

Trudno zignorować wszystkie powody, dla których outsourcing stał się tak powszechny na zachodzie i coraz bardziej cieszy się popularnością w polskich firmach. Dlatego dobrze jest przeanalizować wszystkie plusy i minusy i podjąć najlepszą dla naszej firmy decyzję.

Pozostałe artykuły

Warianty badań marketingowych

praca
Od 1998 łączymy badania marketingowe mystery shopping i badania zadowolenia konsumentów w grupę łączących się usług oraz korzyści. Pracujemy dla największych przedsiębiorstw, wdrażając kompleksowe analizy jakości obsługi klienta. Każdego miesiąca realizujemy setki analiz Tajemniczy Klient, badania norm obsługi, badania kanałów komunikacji, badań mystery shopper konkurencji, umożliwiających porównanie przedsiębiorstwa, by poznać ich mocne i słabe strony, a także szanse i ryzyka na tle bezpośrednich konkurentów.


Więcej na ten temat znajdą Państwo na stronie


Sprawdź najlepszą ofertę na: Usługi finansowe Financial Service Support w Warszawie
Zaczerpnięte z: Financial Service Support
23-06-28 09:01