Programy lojalnościowe - czy warto zbierać mile? Poradnik dla latających

Lot klasą biznes za cenę ekonomicznej, dużo bagażu bez dopłaty, czy darmowy drink w oczekiwaniu na samolot - między innymi takie dyspozycje dają programy lojalnościowe linii lotniczych. Niektóre - szczególnie dla osób, które często latają - dają realne korzyści. Programy lojalnościowe adresowane są zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm.

Każdy z nich opiera się na zbieraniu mil lub punktów, które można zamieniać na: - nowy bilet lotniczy; - podniesienie standardu. Przydatne w przypadku firm, kiedy ważny gość lub prezes firmy ceni sobie luksus w czasie podróży, można kupić bilet w klasie ekonomicznej, a za wymienione punkty pasażer odbywa podróż w klasie biznes. Daje to oszczędność od kilkuset do kilku tysięcy złotych; - zmiany biletów, terminu, trasy przelotu.

Zaplanowana wyprawa musi z przyczyn często niezależnych od wędrowca odbyć się w innym terminie (przesunięte spotkanie, choroba). Za uzbierane punkty można dokonać zmiany takiego terminu nie dokładając do tego złotówki. Oszczędność rzędu kilkaset złotych; - dodatkowy bagaż. Kiedy okazuje się, że wybierając się podróż nie zmieścimy wszystkich bagaży do naszej ulubionej walizki - nie musimy się martwić.

Nagromadzone punkty pozwolą nam zabrać większy bagaż niż standardowe 23 kg.; - nagrody rzeczowe. Drobiazgi od breloczka do kluczy, przez sprzęt domowy do AGD i elektroniki; - upusty przy wypożyczeniu samochodu (zobacz leasing samochodów) oraz uciechy, takie jak lot balonem; - posiadanie karty lojalnościowej pozwala w niektórych przypadkach na korzystanie z business lunge.

Są to wydzielone strefy dla podróżnych chcących wypocząć przed następnym etapem podróży po zakończeniu poprzedniego. Bardzo cenna możliwość w przypadku dalekich podróży z przesiadką. Business lounge na ogół wyposażone są w internet, wygodne kanapy, fotele , bar. Każdy program lojalnościowy ma swoje zasady. Programy lojalnościowe skierowane do klientów pojedynczych: Miles&More, Euro Bonus, Flying Club, MileMiglia, Executive. Programy lojalnościowe skierowane do klientów biznesowych są równie bogate, a nawet bogatsze.

Artykuł powstał dzięki uprzejmości - ceidg
Zaczerpnięte z: ifirma.pl
22-05-07 08:01