Drożeją opłaty rachunków w okienkach

Do 24 stycznia przyszłego roku wszelkie biura usług płatniczych, za pośrednictwem których można opłacać rachunki za prąd, telefon czy gaz, mają przymus obowiązkowo wykupić ubezpieczenie. Niestety, jak do tej pory żadne towarzystwo nie zaprojektowało dla nich właściwego produktu. Pozostaje im więc wykupienie kosztownych gwarancji bankowych. W efekcie ich usługi mogą wyraźnie zdrożeć.

Nowe obowiązki na biura nakłada ustawa z 19 sierpnia 2011 roku o usługach płatniczych. – Zgodnie z nią każda firma, która wykonuje działalność biura usług płatniczych, nieomalże machinalnie jest zobowiązana do zawarcia umowy ubezpieczenia lub wykupienia zabezpieczenia – zaznacza Marcin Tarczyński, analityk Polskiej Izby Ubezpieczeń.

To, w założeniach ustawodawcy, miało przede wszystkim ochraniać klientów przed stratą swoich pieniędzy. W przeszłości zdarzało się bowiem, że jednostka oferująca taką usługę bankrutowała, a pieniądze, które za jej pośrednictwem wpłacił klient, ginęły. W dodatku był podwójnie poszkodowany, bo raz jeszcze zmuszony był regulować np. rachunek za telefon.

Ale polis dedykowanych biurom usług płatniczych nie ma. A na zasadach ogólnych nie można się ubezpieczyć, bo umowa (zobacz jak złożyć wypowiedzenie w pracy) powinna spełniać określone wytyczne resortu finansów.

– W zeszłym tygodniu z opracowania specjalnego produktu wycofało się towarzystwo, z którym od dłuższego czasu prowadziliśmy rozmowy w tej sprawie – wyjaśnia Urszula Ostrowska ze spółki MilaMedia, właściciela sieci Gi Rodzinne Opłaty.

„DGP” przepytał wszystkich większych ubezpieczycieli działających na polskim rynku, m.in. PZU, TUiR Warta, Axę czy Avivę. Żaden z nich nie ma w ofercie ubezpieczenia dla okienek kasowych. – Prowadziliśmy prace nad jego stworzeniem, ale zostały wstrzymane, bo nie zostało jeszcze wydane ministerialne rozporządzenie w tej sprawie – wyjaśnia Michał Witkowski, rzecznik Grupy PZU.

– Nie podjęliśmy jeszcze decyzji, czy będziemy mieli w ofercie taką polisę – przyznaje Radosław Gołaszewski, członek zarządu Axa Polska SA. Zdaniem właścicieli okienek ubezpieczyciele uważają ich działalność za związaną z wysokim ryzykiem, dlatego nie mają na nią dużego apetytu.

– Zamiast ubezpieczenia można wykupić gwarancję bankową. Problem w tym, że stać będzie na nią tylko największe firmy, bo kosztuje 15 – 18 tys.

Jeśli stworzony tu wpis pochłonąć Cię i chcesz więcej, to na pewno spodoba Ci się link do witryny pożyczka pod zastaw działki, gdzie jest więcej wątków.

zł rocznie – mówi Urszula Ostrowska. Dodaje, że do tego dochodzi jeszcze opłata dla banku lub towarzystwa za wydanie gwarancji.

A to niejedyne wydatki. Okienka będą bowiem musiały jeszcze ponosić koszty nadzoru ze strony KNF, której, zgodnie z nowymi przepisami, mają podlegać wszystkie biura usług płatniczych.

Artykuł powstał dzięki uprzejmości - program do fakturowania
Zaczerpnięte z: ifirma.pl
20-07-21 07:16