O czym nie powinien zapomnieć młody przedsiębiorca – krótki poradnik

Zakładanie własnej firmy jest wymagające. Musimy dopełnić licznych formalności, niezbędny jest kapitał początkowy oraz odrobina… szczęścia. O czym jeszcze nie powinniśmy zapomnieć?


Logo
Swoja firma zaczyna się od idei. Eksperci z zakresu biznesu są zgodni – odnosząca sukcesy działalność bazuje na wyjątkowym towarze. Powinien reagować na oczekiwania klientów i zaspokajać je. Najlepiej, aby zapełniało niszę na rynku, a więc stanowiło produkt bądź usługę, której dotąd nikt nie zaoferował. Sam pomysł to jednakże dopiero początek. Nasz produkt, choćby byłby najwyższej klasy, nie przyciągnie uwagi konsumentów, jeżeli nie zatroszczymy się o jego należyte opakowanie. Nie zapominajmy o roli odcieni – czerń pasuje do towaru luksusowego, niebieski – do produktów dedykowanych dla dzieci, zielony – do tych produkowanych naturalnie, a pomarańczowy – do firm, które chcą zaakcentować swoją innowacyjność. Decydując się na kolorystykę opakowania, nie zapominajmy, że powinna ona uzupełniać logotyp, to znaczy znak towarowy (czytaj więcej). Powinniśmy delegować jego przygotowanie profesjonalnemu grafikowi. Dzięki temu będzie ono oryginalne, przyciągnie uwagę potencjalnych konsumentów i umiejętnie nawiąże do charakterystyki towaru.

1 2