Nowoczesne narzędzia marketingowe

Nowoczesny marketing to dziesiątki efektywnych narzędzi, które opłaca się stosować. Jak wiemy, reklama ma namówić klienta do nabycia danego produkty. Teoria twierdzi również, że o ile produkt spełnia potrzeby i będzie później jeszcze pożądany przez konsumenta, na bank raz jeszcze wybierze tę firmę. A co w przypadku, kiedy na rynku funkcjonuje kilka przedsiębiorstw, które sprzedają towary o podobnej jakości? Wtedy trzeba umocnić lojalność konsumenta do producenta.

Zakupy, wózek zakupowy
Aby utrwalać więź pomiędzy biznesem i klientem, zaprojektowane skuteczne programy lojalnościowe. Najczęściej spotykane polegają na tym, że konsument (zobacz pośrednik finansowy wrocław) otrzymuje punkty za dokonane zakupy, które może w przyszłości wymienić na nagrody.

Skuteczną zachętą do korzystania z oferty przedsiębiorstwa jest także przyznawanie korzystnych rabatów za systematyczne zakupy. Programy lojalnościowe (polecana strona: zostały wymyślone na podstawie badań psychologicznych. Od lat naukowcy wiedzą, że mózg uwielbia zbierać „nagrody”. Nie czarujmy się, człowiek generalnie funkcjonuje identycznie jak pies, który za sztuczki dostaje kość. To już jest wpisane w mózg, nad tym nie można panować. Widać to na przykładzie gier pecetowych – gracz musi robić różne rzeczy, kolekcjonować punkty itd., by otrzymać jakąś nagrodę. Gdyby ludzki rozum nie funkcjonował w ten sposób, gałąź zabawowa chyba by upadła. Co ciekawe, nagrody przyznawane w ramach działań lojalnościowych nie muszą być obowiązkowo korzystne – klienci zwykle odczuwają radość nawet z niewielkich prezentów.

Pozostałe artykuły

Długopisy i ołówki jako forma promocji

długopisy i ołówki
Reklama trwale wkomponowała się w uliczny krajobraz w postaci bilbordów, plakatów, afiszów i ulotek. Te ostatnie lądują często do kosza zanim potencjalny klient pozna ich treść. W związku z czym, nie dziwi okoliczność, iż coraz więcej przedsiębiorstw wybiera wzoru promocji innej niż wszystkie.


Programy lojalnościowe działają też w dziedzinie business to business. Różnorakie przedsiębiorstwa oferują swoje usługi i towary innym markom. Posiadanie częstych zamówień jest bardzo pożądaną rzeczą, dlatego firmy wysilają się, by stworzyć więź z kontrahentami. Można to czynić na różnorakie sposoby – najchętniej stosowane są bonusy dla kadrowiczów przedsiębiorstwa-klienta.
23-04-07 07:03