Franczyza - minusy oraz zalety owej metody prowadzenia firmy

Franczyza jest to metoda prowadzenia przedsiębiorstwa. Występuje w niej relacja między franczyzodawcą i franczyzobiorcą. Ich kooperację charakteryzuje umowa pisemna.


Franczyza to prowadzenie własnej firmy pod szyldem znanej marki.




Może to być rozmaita działalność, na przykład restauracja, sportowy obiekt bądź choćby wynajem kserokopiarek. To ciekawa alternatywa dla podmiotów rozpoczynających aktywność - możliwość wykonywania pracy pod skrzydłem bardziej doświadczonego partnera biznesowego.


wynajem kserokopiarek


Zarządzanie


Podstawową zaletą dla franczyzobiorcy jest na pewno poczucie bezpieczeństwa wypływające z kupienia gotowego projektu, który odniósł rynkowy sukces.

Jeżeli uważasz, że opisywany tu wpis jest cenny oraz poszukujesz czegoś pokrewnego, to kliknij oprócz tego ten odnośnik, a odnajdziesz więcej informacji raport z badania marketingowego!

Słynna marka ma działać na konsumentów niczym przynęta na muchy. Franczyzodawca dzieli się ze swoim biznesowym partnerem nie jedynie logiem, ale również know-how. Franczyzobiorca może liczyć na fachową pomoc. Pomoc przeważnie obejmuje: wsparcie przy określeniu asortymentu, inspekcje biznesowe, szkolenia tyczące się księgowości. Plusem jest także brak nieodzowności posiadania ogromnego kapitału na zapoczątkowanie aktywności. Biznesmen nie buduje przedsiębiorstwa od zera. Otrzymuje logo, kursy dla siebie i pracowników, pomoc merytoryczną i przywiązanych do marki klientów.


Musimy mieć jednak na względzie, że franczyzobiorca ponieść musi koszt wstępnej opłaty za udzielenie licencji, zaś przez cały czas trwania umowy uiszczać na rzecz franczyzodawcy wskazany w kontrakcie procent od zarobków.


1 2