Jakie prace wykonuje ślusarz i jaką szkołę należy skończyć, żeby wykonywać ten zawód?

Ślusarz jest rzemieślnikiem, który specjalizuje się głównie obróbka metalu. W zależności od specjalności, ślusarz może posiadać przeróżne zadania oraz może stosować przeróżne technologie do swojej pracy.


budowa


Ślusarz wyrabia na przykład zamki, okucia do drzwi oraz okien, bramy, ogrodzenia (zobacz: ogrodzenia żaluzjowe) i modeluje płaskowniki. Osoba, która pracuje na tym stanowisku powinna posiadać wykształcenie zawodowe o kierunku ślusarskim. W przypadku ślusarza stalowych konstrukcji, musi mieć on również ukończony kurs spawacza elektrycznego oraz gazowego. Ślusarz wyrobów artystycznych powinien mieć ukończony kurs albo odmienną szkołę o kierunku ślusarstwa artystycznego. Poza tym, tego typu pracownik musi wyróżniać się predyspozycjami technicznymi, umiejętnościami manualnymi i dokładnością. Ślusarz zazwyczaj pracuje w pomieszczeniu zamkniętym. Tylko ślusarz stalowych konstrukcji mógłby połowę swojego czasu pracy wykonywać prace na bezpośrednim powietrzu. Praca ślusarza jest to praca indywidualna i niezwykle rutynowa. Tego typu pracownik powinien wykazywać się niezwykle dobrą formą fizyczną. W tego typu pracy umiejętności ślusarskie są konieczne.


Ogród z pięknym trawnikiem


Ślusarz może być zatrudniony w zakładzie przemysłu maszynowego, na budowie, w firmach sanitarnych albo w serwisach renowacji sprzętu domowego. Zarobki ślusarza uzależnione są od rodzaju realizowanej pracy i od budżetu warsztatu, który zatrudnia takiego ślusarza. Zarobki ślusarza kształtują się w granicach od 1800 do 3300 zł. Ślusarz musi mieć dyplom, który będzie potwierdzał jego umiejętności zawodowe. Dzięki temu dyplomowi pracodawca posiada pewność, że zatrudnił specjalistę, którego nie trzeba będzie uczyć wszystkich czynności. Żeby otrzymać dyplom potwierdzający umiejętności zawodowe, należy zapisać się na specjalny kurs, który organizowany jest przez policealną szkołę.


Pozostałe artykuły

Zostać rozpoznanym w sieci podstawą dla funkcjonowania dowolnej, nastawionej na sukces firmy

usługa
Aktualnie praktycznie każde przedsiębiorstwo sprzedające zróżnicowane produkty bądź usługi ma swój stronę WWW. Brak tej istotnej „wizytówki” jak i „katalogu” w jednym efektywnie ogranicza zdolności przedsiębiorstwa do zyskiwania nowych odbiorców, co w efekcie przekłada się na mniejsze zyski.
1 2