Groupon: 56-procentowa korekta przychodów

Grupon przegrał spór o rodzaj prezentacji przychodów i musiał dokonać wymownej korekty w swoich księgach. Nie wpłynęło to jednak na rozstrzygający wynik netto przedsiębiorstwa - jeszcze jest ono pod kreską.

Groupon Inc. przegrał spór (warto zobaczyć ofertę na - adwokat prawo autorskie) prawny z Securities and Exchange Commission (SEC) odnośnie sposobu raportowania przychodów. Konsekwencją tego jest przekazanie przez amerykańską firmę skorygowanych dokumentów finansowych. I tak w roku 2010 przychody potentata zakupów grupowych wyniosły 312,94 mln USD wobec 713,37 mln USD wcześniej.

Skąd aż 56-procentowy spadek? Do tej pory Groupon podawał przychody brutto, czyli bez uwzględnienia prowizji, jakie wypłaca na rzecz swoich wspólników które na ogół wynoszą właśnie około 50 procent. Przedtem wartości te pojawiały się w kosztach sprzedaży przedsiębiorstwa. Tymczasem SEC stanęła na stanowisku, że koszty te powinny bezpośrednio pomniejszyć przychody (podobnie, jak jest z ulgami podatkowymi - analogiczną sytuacją byłoby odliczenie od dochodu).

Przemianą nie uległy pozostałe wskaźniki, jak wynik netto czy wynik netto na akcję. Zmodernizowane zostały także wyniki za pierwsze półrocze roku 2011 - nie tylko zaadaptowano się do decyzji Komisji, ale także poprawiono błąd. I tak przychody w okresie 1 stycznia - 30 czerwca wyniosły 688,11 mln USD. Największą pozycją po stronie kosztownej były marketing - 432,09 mln USD - oraz sprzedaż i administracja - 407,67 mln USD. Ogólne koszty operacyjne wyniosły 906,28 mln USD. Strata netto wyniosła 223,67 mln USD oraz 1,66 USD na akcję. Z dokumentów dowiedzieliśmy się także, że na koniec czerwca

Groupon posiadał 78.466 partnerów oraz 115,7 mln klientów. 12,07 mln klientów kupiło więcej niż jeden groupon. W samym drugim kwartale br. firma sprzedała ich 32,5 mln. Zatrudnienie wyniosło 9,625 osób.

Artykuł powstał we współpracy z - program do fakturowania
Zaczerpnięte z: ifirma.pl
21-12-30 10:01