Programy lojalnościowe – opłacalne dla biznesu?

Współcześnie potrzebnych jest bardzo wiele rozmaitych zachęt do korzystania z usług i kupowania towarów. Klienci stają się coraz bardziej wymagający i wybredni, a wybór firm i marek nieustannie rośnie. Dlatego właśnie wymyślono metodę, jaką są programy lojalnościowe. Pod tym pojęciem kryją się rozmaite działania producentów, mające na celu pozyskanie i zatrzymanie klientów. Udział w takich programach niezwykle często związane jest z otrzymywaniem przez nabywcę różnorodnych rabatów czy prezentów. To jak wiadomo stanowi doskonałą zachętę, ponieważ obecnie ogólnie niezbyt często otrzymuje się coś za darmo. Podstawowym wielkim osiągnięciem może być już kojarzenie produktu przez odbiorcę. Rozpoznanie pojedynczej marki z grupy setek innych daje już sporą szansę na nabycie określonej rzeczy przez klienta.


call-center
Karty stałego klienta

Jednym z popularnych rodzajów programów lojalnościowych (ciekawe obsługa programów lojalnościowych- zobacz ofertę) są różnorodne karty dla nabywców. Karty tego rodzaju dają klientom różnorodne możliwości.

Czy opracowane na danej stronie (https://www.ksiegowi-doradcy.pl/kategorie/klienci-indywidualni) artykuły spodobały Ci się? Czujesz chęć na kolejne? W takim razie pragniemy Cię poinformować, że już czekają na Ciebie rzetelne wpisy.

Podstawową z nich jest uzyskanie wielokrotnej zniżki na zakupy w określonym sklepie po podaniu kodu z karty. Skuteczne programy lojalnościowe stosują przykładowo niektóre sklepy internetowe. Inną metodą jest wprowadzony przez sieć supermarketów Tesco, a przy tym jeden z najbardziej popularnych programów lojalnościowych w Polsce program Clubcard. Udział w nim opiera się na zbieraniu punktów przy kupowaniu w supermarketach Tesco. Punkty można następnie wymienić na rabaty na różne towary. Inny występujący typ karty stałego klienta pozwala na otrzymanie większego rabatu, wynoszącego nawet kilkadziesiąt złotych, ale po wydaniu określonej kwoty w określonych sklepach. Ten sposób wprowadziła jedna z polskich marek odzieżowych, w której do otrzymania rabatu należy dokonać zakupów na łączną sumę 500 złotych.

Obsługa systemów

Kompleksowa obsługa programów lojalnościowych jest kwestią, która nie interesuje nabywców, a stanowi stosunkowo skomplikowany proces. Tym zadaniem zajmują się specjalne firmy. Ich pracownicy dysponują odpowiednimi narzędziami do tworzenia takich programów i zarządzania nimi. Przykładowo firma taka zajmie się wytwarzaniem kart dla uczestników programu. Często także firmy te zajmują się tworzeniem i prowadzeniem witryny internetowej o charakterze informacyjnym na temat danego programu (zobacz więcej).
19-05-02 07:21