Audyt jako doradzanie w procesach kierowania ryzykiem i zapobiegania niepoprawnościom

Aktualnie wiele przedsiębiorstw musi funkcjonować w żywiołowo przekształcającym się otoczeniu gospodarczym, a ich działalności towarzyszą coraz większe ryzyka.


Ażeby zapobiec wszelkim niebezpieczeństwom i umożliwić firmie odpowiednie funkcjonowanie powstał audyt wewnętrzny.


kłopoty


Audytor wewnętrzny jest przeważnie niezależnym biegłym, ekspertem, któremu przekazuje się kontrolę i przygotowywanie raportów. Rolą audytu wewnętrznego jest doradzanie w procedurach zarządzania ryzykiem, oraz zapobiegania nieprawidłowościom. W ten sposób można stwierdzić, czy procedury zarządzania ryzykiem i całościowe systemy kontroli wewnętrznej są adekwatne do niebezpieczeństwa towarzyszącego działalności organizacji. Audytor wewnętrzny wyróżnia się tym, że ma nieco szersze spojrzenie na perspektywy finansowe jednostki, niż księgowy. Ocenia i kalkuluje wydatki, ale nie na bieżąco, lecz z perspektywy czasu. Własne zdania udostępnia jednostce, lub instytucji, na jakiej zamówienie tę jednostkę sprawdza. Prowadzenie fachowego audytu wewnętrznego jest nadzwyczaj skomplikowanym, żmudnym i czasochłonnym wyzwaniem. Polega na systematycznej i realizowanej w metodyczny sposób ocenie procesów zawiadywania ryzykiem, kontroli i ładu organizacyjnego, i przyczynia się do poprawy ich działalności. Pomaga organizacji zdobyć zamierzenia dostarczając zapewnienia o efektywności takich procesów, jak też poprzez doradztwo.


Pozostałe artykuły

Najciekawsze idee marketingowe

działania marketingowe i promocyjne
Prowadzenie jakiejkolwiek firmy właściwie nigdy nie jest niczym prostym, niezależnie nawet od tego, w jakiej konkretnie branży istniejemy. Głównym tego powodem jest – oczywiście oprócz licznych trudności związanych chociażby z biurokracją – ogromna wręcz konkurencja, która czeka na nas obecnie niemalże w każdym zakątku współczesnych rynków. W związku z tym trudno raczej byłoby się dziwić temu, że szeroko rozumiana branża marketingowa stoi obecnie na tak wysokim poziomie rozwoju, ponieważ przecież bardzo często korzystanie z różnych rozwiązań jakie się z niej wywodzą jest właściwie jedynym skutecznym sposobem na przyciągnięcie do swojej firmy większej ilości klientów.
1 2