W jaki sposób właściwie promować usługi w sieci WWW

Promowanie produktów i usług w sieci jest niezwykle dochodowe, tak dla właściciela reklamy jak i dla domeny, na której reklama się znajduje. Obecne przyrządy dostępne dla reklamodawców internetowych pozwalają na niezwykle dogłębne przeanalizowanie witryny, przed podjęciem działań marketingowych.

Praca przy komputerze
Narzędzia te przydają się również webmasterom, którzy są w stanie za ich pomocą sprawdzać skuteczność pozycjonowania strony w sieci - tutaj. Oprócz tego, nowy rynek wielofunkcyjnych urządzeń mobilnych pozwolił na stworzenie nowych możliwości reklamy – aktualnie prezentowanie skutecznej, spersonalizowanej reklamy z wykorzystaniem aplikacji mobilnych jest łatwiejsze niż kiedykolwiek w historii.

W jakich miejscach umieścić reklamę

Chętni na reklamę w sieci pragną, żeby ich reklamy mogły dotrzeć do maksymalnej ilości użytkowników. W prasie ilość tę sprawdza się przez nakład czasopisma lub gazety. Nie ma się jednak pewności, że wszystkie numery w których reklama - billboard konstrukcja została wykupiona, zostały kupione. Technologie do badania liczby odbiorców telewizji i radia są bardzo skomplikowane i drogie, z kolei sieć WWW daje nieskomplikowane narzędzia dające czytelne rezultaty.

Do takich narzędzi należy ahrefs, który wyświetla dużo danych o domenie - od tzw. rankingu URL (służącego do badania popularności witryny), przez liczbę odnośników do domeny (co świadczy o jej pozycjonowaniu i tzw. sprzężeniu zwrotnym), po szczegółową analizę jej odwiedzin. Te dane w odpowiednich rękach pozwalają na poprowadzenie efektywnej kampanii reklamowej.

Reklama mobilna

Rynek aplikacji na urządzenia mobilne jest bardzo szeroki – obecnie tzw. smartfony stanowią większą część rynku telefonów komórkowych, ponadto tablety zyskały na popularności. Sporządzenie aplikacji na urządzenia mobilne jest bardzo proste, rynek jest natomiast na tyle szeroki, że żeby osiągnąć sukces trzeba sprzedawać aplikacje po niskich kosztach.

Twórcy aplikacji odrabiają straty umieszczając w swoich witrynach treści reklamowe, zazwyczaj przygotowane przez specjalistyczne instytucje, jak Googlowski admob zajmujący się analizą rynku reklamy mobilnej, oraz będący platformą dla reklamodawców i developerów sporządzających tego rodzaju aplikacje.
23-03-04 08:43