Fenomen gazetek promocyjnych czyli z jakiego powodu taka forma promocji ma taką skuteczność w przypadku większości sklepów.

Wraz z pojawieniem się w Polsce dużych marketów rozpoczęła się era reklamowych gazetek, co po dziś dzień można zobaczyć w zasadzie każdym domu czy bloku przed wejściem. Ta forma promocji od blisko dwudziestu funkcjonuje na naszym rynku, i po dziś dzień jest ogromnie popularna wśród konsumentów.

Jedną z głównych zalet gazetek reklamowych jest możliwość zaprezentowania w jednym miejscu większej ilości produktów lub usług które stanowią ofertę danej firmy. Z tego też powodu bardzo często gazetek używają głównie duże markety, sieci odzieżowe i kosmetyczne, oraz AGD i RTV . Gazetki oparte są przede wszystkim na zdjęciach, przeważnie na każdej stronie gazetki jest umieszczonych parę towarów, niezwykle istotnym elementem jest także właściwie zaprezentowana cena, która ma skusić klientów do odwiedzenia sklepu. Promocyjne gazetki najczęściej używa się podczas najróżniejszych wyprzedaży czy promocji, coraz częściej pojawiają się w nich także informacje o nowych, aktualnie promowanych produktach.

gazetka promocyjna
Badania pokazują, że duża część społeczeństwa przynajmniej raz w miesiącu miała kontakt z jakąś gazetką promocyjną, np. , a to z kolei przekłada się na podobnie dużą ilość osób, jakie na tej podstawie zdecydowały się na zakupy. W oparciu o te badania widać więc, że promocje gazetki mają ogromną skuteczność, daleko w tyle zostawiając inne sposoby reklamy i promocji. Nic więc dziwnego, że od samego początku wykorzystywane są przez wszystkie największe sieci handlowe, a ostatnio nawet przez niewielkich sprzedawców na lokalnych rynkach, którzy także by chcieli w jakiś sposób dotrzeć do klientów.


Pozostałe artykuły

Życie bez aktów prawnych? Jak sobie trudno to wyobrazić. Może i byłoby czasami miło, lecz na dłuższą metę nie dałoby się tak żyć

sklep
Ciężko sobie wyobrazić jakąś instytucje, sklep, przedsiębiorstwo czy firmę bez odpowiednich uregulowań, które zapobiegają nadużyciom i innym rodzajom niecnych praktyk. Ogólnie to tworzy się różnorodne dokumenty wewnętrzne, które maja zapobiegać złym praktykom wewnątrz organizacji, jak i zewnętrzne regulacje, dzięki którym możemy uregulować nasze relacje ze światem zewnętrznym, a ten świat to w po prostu klienci, petenci i partnerzy biznesowi. Co by było gdyby nie było takich regulacji?
1 2