Z jakiego powodu w licznych sytuacjach badania opinii odbiorców mają tak ogromne znaczenie dla firm.


e-marketing
Satysfakcja i zadowolenie klientów są bardzo ważne głównie podczas budowania reputacji firmy i planowaniu długich relacji. Jak się okazuje się często, klienci bardzo często dzielą się pozytywnymi i negatywnymi odczuciami, i to, jak firma będzie oceniana ma duże znaczenie dla jej ogólnego wizerunku. Dlatego też coraz częściej wykorzystuje się najróżniejsze techniki w celu oceny satysfakcji i lojalności klientów, badania poziomu sprzedaży czy też opinii o usługach i produktach. Coraz bardziej powszechne są na przykład badanie secretclient satysfakcji klientów, dzięki którym można się sporo dowiedzieć. Tego typu badania wykonywane są wieloma różnymi sposobami. Niezwykle popularne są przykładowo różnego rodzaju formularze i ankiety, niekiedy wykorzystuje się również grupowe i bezpośrednie wywiady. Podczas nich klienci powinni udzielać informacji na zadane pytania, ale także informują o swoich odczuciach i spostrzeżeniach. Jeżeli firma zechce wyciągnąć z tych badań właściwe wnioski, to z pewnością przyniosą one dużo korzyści.
23-06-18 20:51
1 2