Z jakiego powodu w licznych sytuacjach badania opinii odbiorców mają tak ogromne znaczenie dla firm.

Każde dobrze zarządzane przedsiębiorstwo dążyć będzie do tego, aby sprzedać jak najwięcej swoich usług czy produktów. Sposobów na to jest sporo, część firm idzie idą w kierunku zdobycia jak największej liczby nowych odbiorców, zupełnie się nie przejmując ich lojalnością, inne z kolei właśnie na tę lojalność stawiają jako podstawową rzecz. Sporo można się spierać, która koncepcja będzie odpowiedniejsza, obie będą miały grupę przeciwników i zwolenników.

praca w agencji marketingowej
Jednak jeśli będzie się myślało o dłuższym rozwoju i zdobyciu odpowiedniego rynku, to jednak budowanie właściwych relacji z klientami i zdobycie ich przychylności ma zdecydowanie większe znaczenie. Jak pokazują najróżniejsze badania marketingowe (), klienta bardzo prosto można przyciągnąć, lecz znacznie trudniej zatrzymać. Jeżeli jednak będzie to udane, to da to firmie znacznie więcej korzyści, niż nawet bardziej liczne grono klientów, którzy raz się skusili na produkt firmy, lecz z powodu niezbyt dużego zadowolenia z obsługi albo samego produktu na drugi raz się nie zdecydowali.


Pozostałe artykuły

Faktoring - ogromnie popularna usługa wśród współczesnych firm

prezes
Stanowi z całą pewnością jedną z najpopularniejszych oraz najprężniej rozwijających się usług na współczesnym rynku finansowym.
1 2